Postaje križnog puta
Prigodom cjelovite obnove župne crkve Pomoćnice kršćana u Orebiću poslane su i grafike postaja križnog puta (vidi slike), u HRZ (Hrvatski restauratorski zavod) u Dubrovniku. Prije kratkog vremena konzervatorsko restauratorski radovi na grafikama i okvirima su završeni i postaje su postavljene na svoje mjesto u lađi župne crkve.
Prema izvješću Sanje Serhatlić, voditeljice radova, ove slike križnog puta su oleografije na papiru, dimenzija 75x59, nepoznatog autora, nastale 1889. g. Vidna oštećenja na njima su zbog vlažnih zidova na kojima su se nalazile. U opisu zatečenog stanja napisano je kako su „oleografije u lošem stanju. Lak je na površini požutio. Papir, koji je već jako krt, podlijepljen je na platno nategnuto na podokvir. Cijela površina papira je pokrivena prašinom i nečistima. Veliki je broj površinskih oštećenja i poderotina. Na cijeloj površini listova vidljive su rupice nastale djelovanjem insekata“.
Konzervatorsko-restauratorski radovi odvijali su se u fazama. Najprije su drveni okviri odvojeni od slika, a potom platno od drvenog podokvira. Prije toga je na kritičnim mjestima napravljen „facing“, zalijepljene su trake tenguio japan-papira 9 g/m2, metil-celuloznim ljepilom 2%-tnim. Nakon odvajanja s poleđine su uklonjeni ostaci ljepila skalpelom. Četkom su uklonjene nečisti s lica i naličja, a potom je uslijedilo mokro uklanjanje nečisti: otopinom vode i alkohola i kalcijevim hidroksidom. Oleografije se nisu potapale u otopine zbog osjetljivosti boje i laka na vodu i otapala. Nakon sušenja oleografijama su ojačani rubovi i oštećenja. Uslijedila je izrada zakrpa na nedostajućim dijelovima. Zakrpe su izrađene od bezkiselinskog akvarel papira. Retuši su rađeni akvarel bojama. Na kraju su oleografije lakirane paraloidom 5%-tnim, ponovo retuširane lak bojama i lakirane vernice finale-maimeri lakom u spreju.
Uz Sanju Serhatlić- voditeljicu radova, radna ekipa su bili Ana Čorak Samir Serhatlić i Vanja Marić, a drvene okvire je sanirala Nađa Lučić.
Galerija slika:>>